Χαλκομανία
Σουρεαλιστική τεχνική «αυτόματης» παραγωγής εικόνων. Κηλίδες μελανιού ή χρώματος απλώνονται πάνω σ’ ένα κομμάτι χαρτί, που στη συνέχεια είτε διπλώνεται είτε καλύπτεται και τρίβεται μ’ ένα άλλο κομμάτι χαρτί, έτσι ώστε το μελάνι ή το χρώμα να απλωθεί και να σχηματιστεί κάποια τυχαία «εικόνα» (την οποία και μπορεί να επεξεργαστεί παραπέρα ο καλλιτέχνης). Ο Ο. Ντομίνγκες ήταν αυτός που την επινόησε το 1936, και ο Μ. Ερνστ ένας από τους καλλιτέχνες που τη χρησιμοποίησαν επανειλημμένα.