Ρουμπενισμός
Τάση στη γαλλική ζωγραφική του τέλους του 17ου αιώνα. Θαυμαστές του Ρούμπενς και του Τιτσιάνο, οι Ρουμπενιστές συγκρούονταν στα πλαίσια της Ακαδημίας με τους λεγόμενους Πουσενιστές. Η βασική τους θέση ήταν ότι το χρώμα αποτελεί το σημαντικότερο στοιχείο στη ζωγραφική, καθώς επιτρέπει στον καλλιτέχνη να πετύχει μια πιο άρτια απόδοση της πραγματικότητας. Από την άλλη μεριά, οι Πουσενιστές, με επικεφαλής τον Λεμπρέν και επηρεασμένοι έντονα από τους Καράτσι και τον Πουσέν, υποστήριζαν ότι το χρώμα είχε διακοσμητική μόνο αξία και μικρότερη σημασία από το σχέδιο και τη γραμμή, που ικανοποιούν το νου και όχι τις αισθήσεις. Στα πρώτα χρόνια του 18ου αιώνα, οι Ρουμπενιστές επικράτησαν, ανοίγοντας έτσι το δρόμο για τον Βατώ και το Ροκοκό.